سعید سمیعی saaid.samiei


سعید سمیعی saaid.samiei
وبلاگی شامل : مقالات مهندسی عمران - ادبیات - جغرافیا- مسائل تاریخی و اجتماعی
دختر رئیس جمهور ترکیه در ایران مرکز خرید می سازد

در تاریخ گذشته و همین تاریخ معاصر ، می خوانیم که خوانین و والیان و زمام داران برای بهتر شدن روابط اقتصادی و مملکت داری شان از این روش زیاد استفاده کرده اند .

علی ایحال ، با توجه در خبرها آمده بود که دختر رئیس جمهور ترکیه هم در ایران سرمایه گذاری می کند .البته استقبال از سرمایه گذاری بیگانگان امری است که به شکوفایی اقتصاد هر مملکتی کمک های شایان توجهی می نماید ، منتها باید توجه داشت که هوش و گوش دولت مردان باز باشد که خدای نکرده ، تعهداتی مانند قرارداد ترکمانچای یا گلستان و ..... را برای یک ملت بهمراه نداشته باشد تا نسلهای آینده هم دولت مردان و هم ملت نادان دوران را لعنت کند !!! کی به کی است مگر ما که همه آنهایی را که قرارداد ترکمانچای را برایمان به ارمغان آوردند و ملت نادانی که شاهد و ناظر اینچنین قراردادهایی بودند را چقدر نفرین و لعنت کرده ایم . تازه این نفرین و لعنت ها چه اثری داشته است !! سیلی نقد را بچسب که خربزه آب است !!

بگذریم !!! زينب اوزال دختر تورگوت اوزال رييس جمهوري اسبق تركيه 3 پروژه به ارزش  400 ميليون دلار براي سرمايه گذاري در ايران در دست اجرا دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از مجله کلبک و روزنامه حريت تركيه ، زينب اوزال رييس " گروه سرمايه گذاري اوزال " قرار است با شراكت يك شركت ديگر تركيه اي به نام " ساختمان سازي سلجوق " ، مركز خريد بزرگ 32 طبقه اي در شهر تهران احداث كند .


زينب اوزال  به روزنامه حريت تركيه گفت :‌" ما تا به حال 56 ميليون دلار روي اين پروژه سرمايه گذاري كرده ايم . در ايران تنها يك مجموعه بزرگ فروشگاهي وجود دارد از فروشگاه ها و مراكز بزرگ خريد در آنجا خبري نيست و ما مي خواهيم اين فروشگاه ها را گسترش دهيم ، ايران همچنين نياز به ساخت رستوران هم دارد.

وي افزود :‌ " شريكم " بشير  يايلا " ( رييس كمپاني ساختمان سازي سلجوق) به خوبي از ساختمان سازي سر در مي آورد و من هم از سرمايه گذاري خارجي . فكر مي كنم اين پروژه با همكاري دو شركت پروژه موفقي باشد.

وي با اشاره به مشكلات موجود در راه سرمايه گذاري در ايران از تحريم هاي مالي و بانكي آمريكا عليه اين كشور به عنوان مانع عمده در سرمايه گذاري در ايران نام برد اما تاكيد كرد كه بايد به هر حال اين مشكلات را رفع كرد.

زينب اوزال در پاسخ به سوالي درباره رقابت با برادرش " احمد اوزال " كه وي نيز صاحب يك شركت تجاري سرمايه گذاري خارجي است گفت :‌ " رقابتي بين ما نيست . احمد در عراق سرمايه گذاري كرده و من هم ايران را انتخاب كرده ام . اتفاقا پس از اينكه احمد متوجه قصد من براي سرمايه گذاري در ايران شد به من گفت كه چرا اين كشور را انتخاب كرده ام ؟ وي به من توصيه كرد كه به جاي دست و پنجه نرم كردن با مشكلات تحريم ايران ، در عراق سرمايه گذاري كنم كه از نظر او از همه جهت براي سرمايه گذاري خارجي آماده است.

دختر رييس جمهوري اسبق تركيه با اشاره به گرمي روابط ايران و تركيه در سال هاي اخير گفت : در واقع اين رجب طيب اردوغان بود كه پلي زد و من را به سرمايه گذاري در ايران كشاند.

 هم اكنون ساختمان سازان تركيه اي در ايران مشغول انجام پروژه هاي مختلفي هستند . قبلا ما در هفته تنها دو پرواز به ايران داشتيم اما الان پروازها بيشتر شده و هواپيماهاي بزرگ تري براي اين كار اختصاص پيدا كرده است.

وی در باره زندگی اش در ایران نیز می گوید: خانه من در تهران است. هر 2، 3 ماهی یکبار به ترکیه می آیم. بقیه زمانم را در تهران سپری می کنم. در تهران احساس غریبی نمی‌کنم. در آنجا همه کانال های تلویزیونی ترک را تماشا می کنند. تمامی سریال های ما از جمله:« زمان به سرعت می گذرد، گناه فاطمه گل چیست و مزرعه خانم» را دنبال کرده و به زبان ترکی مسلط هستند

دختر رئیس جمهور اسبق ترکیه می افزاید: برخلاف تصور تعداد خانم های چادری بسیار کم است. ضمناً خانم های ایرانی خیلی زیبا و شیک پوش اند. زن های ایرانی در هر زمینه کاری از جمله در بخش دولتی حضور داشته و بسیار فعال هستند. زن های ایرانی رانندگی نیز می کنند و حتی می‌توانم بگویم که از ما مدرن تر زندگی می کنند. بسیاری از زن های ایرانی زیبا و با آرایش هستند. تا آنجایی که من اطلاع دارم بیشترین عملیات زیبایی نیز در ایران صورت می گیرد. بویژه عمل زیبایی بینی خیلی رایج است

 زینب اوزال درباره مشکلات کار در ایران نیز تنها به این نکته بسنده می کند: تنها مشکل کاری ما درایران این است که هنگام انجام کار برای دولت ، ضمانت نامه بانکی درخواست می شود. این را نیز بانک ها بدلیل اعمال تحریم از سوی آمریکا به ایران نمی‌دهند. این مسئله باید حل شود. ( خود ما برای شرکت در یک مناقصه کوچک هم باید ضمانتنامه بدهیم ولی زینب اوزال می خواهد این مشکل را هم حل کند . خوش بحالشان !!!) .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی ، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی ، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی. خدایا با نام و یاد تو و برای رضای تو ، در این وبلاگ سعی خواهم كرد تا در حد توانم از آنچه در قالب فكر و اندیشه و دانش فنی و .... به من عطا فرموده ای ، به دیگران انتقال دهم . بدون شك ادامه این راه جز با یاری تو میسر نخواهد بود


صفحات مخصوص

وبلاگ های دیگر

<-BlogCustomBlock>

طراح قالب : گروه کامپیوتر